Hlavní stránka > Škola
>
 |
|
|
 |
|
 |
Z pera, tužky a štětce studentů II
|
|
 |
|
|
 |
Šumava I,II,III,IV

(zážitky jedné třídy otištěné v několika číslech časopisu Marsyas, zkráceno)
Protože naše třída - tehdy jsme byli v kvartě - dosahovala v učivu nevídaných
úspěchů, dostalo se nám odměny v podobě školního výletu. Po několika hodinách
matematiky (učitel Milan B. je naším třídním) vyplněných vzrušenými debatami
na téma "kam, kdy, jak a za kolik" bylo rozhodnuto. Naším cílem bude Šumava.
Na konci školního roku jsme tedy sbalili vše potřebné včetně fotbalového míče
(jeho velká chvíle přijde později). Sraz byl na vlakovém nádraží v Příbrami.
Dorazili všichni, od kterých se to očekávalo. Po vcelku zábavné cestě jsme se
octli v Sušici. Opustili jsme vlakové nádraží a přešli k nádraží autobusovému.
To sestávalo z několika zastávek zakrytých střechou ve tvaru "V". po zjištění,
že náš autobus jede za hodně dlouho, byl dán dočasný rozchod. Chlapci tuto pauzu
vtipně vyplnili tím, že si vyndali míč a před prostorem nádraží začali předvádět
svůj um. Původní opatrné přihrávky byly brzo nahrazeny dělovými ránami a pohlednými
loby. Po jednom zvláště vydařeném se však stalo něco neočekávaného. Míč nabral
podivnou rotaci a měkce přistál na střeše nádraží. Několikrát poskočil a pak
se rozhodl setrvat přesně uprostřed. Zavládlo zděšení - už Jára Cimrman věděl,
že míč je na delších výletech nepostradatelný. Na střechu neexistoval žádný
přístup. Po chvilce zmatků jsme vylosovali jednoho dobrovolníka, který si došel
vypůjčit na vlakové nádraží žebřík. V tuhém boji se železniční byrokracií zvítězil
- a pak už to byla hračka. Míč byl vysvobozen a chlapci mohli hrát dál. I přes
všechna očekávání náš autobus zakrátko přijel a ...
(v povídce dále následují podrobnosti z pobytu, kterými čtenáře nebudeme
zatěžovat)
Ani v kvintě jsme nebyli ošizeni o školní výlet. Po skvělých zkušenostech
z loňska jsme se opět rozhodli pro Šumavu. Za naše budoucí sídlo byla určena
vesnička s poetickým názvem Dolejší Krušec, kde bylo středisko vhodné k ubytování
se.
A tak jsme po roce opět stáli na sušickém nádraží (stále ještě zakrytém střechou
ve tvaru "V") a vyhlíželi autobus. Abychom si ukrátili čekání, vyndali jsme
fotbalový míč. Za neustálého vtipkování na téma události, která se nám zde přihodila
loni, jsme si opatrně kopali. Vítr téměř nefoukal, a tak jsme se brzo přestali
bát, že by nám míč opět zanesl na střechu. Pak náhle zasáhl osud. Po trochu
vyšší střele se míč ve vzduchu vzepjal a neomylně zamířil na svou oblíbenou
střechu. Ač to zní neuvěřitelně, je to fakt. Autor této střely bez řečí zamířil
ke vlakovému nádraží pro žebřík. Když tam prohlásil, že je z dobříšského gymnázia
a že potřebuje žebřík proto, aby vylezl na střechu pro míč, nikdo se ničemu
nedivil. Pamatovali si nás ještě z loňska.
Všechno dobře dopadlo, autobus přijel, pak jsme šli chvíli pěšky a za okamžik
už byli v Krušci.
(v povídce dále následují podrobnosti z pobytu, kterými čtenáře nebudeme
zatěžovat)
Šumavská víska Dolejší Krušec nám tak učarovala, že se stala cílem našeho
školního výletu i v sextě. Už potřetí nás vítalo sušické vlakové nádraží. Když
jeden z tamních zaměstnanců zaslechl slova "dobříšské gymnázium", beze slova
zamířil do blízké kůlny, vytáhl žebřík, opřel ho o stěnu a významně se na nás
díval. Ignorovali jsme ho a zamířili k autobusovému nádraží. Střecha ve tvaru
"V" zde stále ještě stála. Plni respektu před její tajemnou mocí, začali si
chlapci krátit dlouhou chvíli kopanou. Přesunuli se však až mimo nebezpečný
prostor v blízkosti střechy, aby bylo riziko opětovného uvíznutí míče co nejmenší.
Stalo se něco neuvěřitelného - míč nám na střechu opravdu nespadl! Plni nadšení
jsme se vmáčkli do přijedšího autobusu.
Možná přijedeme ještě v septimě nebo třeba někdy jindy, ale nic není jisté.
Každopádně se Dolejší Krušec zapsal do historie naší třídy nesmazatelným písmem.
(v povídce dále následují podrobnosti z pobytu, kterými čtenáře nebudeme
zatěžovat)
U vlakového nádraží v Příbrami se shromažďují mladí lidé v extravagantních
oblecích a s batohy na zádech.
Ne, není to zájezd belgických homosexuálů, není to protestní akce dětí země
či snad křížová výprava. Je to septima, ve které se snoubí to nejlepší z výše
jmenovaných.
 |
Avar Aflík v převlečení za domorodého rybáře sleduje vojenské námořní
manévry NATO |
Až překvapivě snadno se všichni dostali do správného vlaku, který, jako již
tradičně vyjel směrem na Sušici. Cesta probíhala uspokojivě a zvesela. Zakrátko
nás přivítalo město zápalek a střechy ve tvaru "V" nad autobusovým nádražím.
U této střechy už stál připravený nově natřený žebřík opatřený bezpečnostním
zábradlím a střežený městskou policií. Bohužel, náš kultovní fotbalový míč cestoval
jinou trasou (autem), a tak nám na střechu nemělo co spadnout. Abychom však
domorodce nezklamali, hodili jsme na střechu alespoň jednoho z nás. Domorodci
jásali a tančili okolo střechy, ovšem tento zvláštní míč za chvíli sám slezl
a pokračoval s námi autobusem vstříc nevšedním zážitkům.
(v povídce dále následují podrobnosti z pobytu, kterými čtenáře nebudeme
zatěžovat)
Série článků Šumava vznikla pod "laskavým" vedením našeho školního
génia Avara Aflíka.
Malá maturita
(podle kroniky jedné třídy čtyřletého studia)

Po příchodu na tuto školu nám bylo oznámeno, že se v polovině našeho studia
koná tzv. malá maturita. Nikdo netušil o co jde, i když matné představy jsme
měli všichni. Upřímně řečeno - do poloviny května druhého ročníku to ani nikoho
nezajímalo, ačkoli profesoři již trnuli hrůzou.
Přibližně týden před zveličovanou "akcí" to vypuklo. Velice frekventovanou
otázkou se stalo: "Už jsi se učil(a)?" A jednoznačnou odpovědí ve většině případů
bylo: "Ne, na co?"
Hromadná příprava se skládala z toho, že jsme se sesedávali do různých skupin
a vzájemně se přesvědčovali, že stejně všichni nic neumíme. Největší panika
propukla v pátek před víkendem, v kterém jsme se měli doučit věci, které neumíme
již dva roky. Celou sobotu a neděli jsme si pak opakovaně telefonovali a dodávali
si odvahu slovy:
a) už je pozdě
b) na to kašli, hlavně zdraví
V pondělí malomaturitní třídy připomínaly spíše vstup do hračkářství. Každý
si přinesl svoji oblíbenou hračku (někteří 2 a více) jako talisman. Při češtině
zřejmě fungovala, ale testy z matematiky pro nás byly (až na výjimky) utrpením.
Úterní studijní volno všichni využívali na poslední záchranné kroky. Ve středu
měl být našemu utrpení konec, ale až po testech z cizího jazyka, kde jsme některým
otázkám vůbec nerozuměli a vylosované biologii. Potom napětí opadlo a vše brzy
utichlo.
Umlknutí této záležitosti však přetrvalo jen do doby, kdy jsme se pomalu začínali
dozvídat výsledky a záhy potom i známky. Ale přežili jsme!!!
|